vineri, 21 iunie 2013

Diferenta dintre Coca Cola si Pepsi

Anul acesta am asistat la o lupta furibunda intre cei doi mari giganti pe piata din Romania dar fara rezultat, cu toate ca sunt schimbari in structura celor 2 mari companii ba mai mult firmele de head hunting deja cauta si oferteaza diferiti manageri din romania nefiind multumiti de rezultatele actiunilor de marketing, trade marketing si mai ales de cea a coordonatorilor fortei de vanzari care nu reusesc sa isi faca targetele ba mai mult distributia numerica este in scadere iar mercantizarea in proportie de aproape 50 % nu se face cu toate ca sunt oameni platiti pentru asta.Si mai cuiudat este ca unii directori au aflat ca o parte din managerii de zona iau spaga si jecmanesc agentii. Asteptam decapitari in perioada urmatoare, toamna nu ii va prinde pe toti.
Acum sa revenim la diferentele din stategia Cola si Pepsi in Romania.

Coca Cola:
- probleme majore in comunicarea de la centru cu filialele din teritorii.
- targete nerealiste, programe de incetivare, RED,listari apa si sucuri , facute pe genunchi, agentii nici macar nu comunica programele magazinelor, reusesc sa isi inscrie locatiile in program copiind datele de contact de pe un site.........:)) introducand codul de client cola , multe dintre persoanele de contact si adresele de mail nemaifiind valide.
- program PDA pentru introducerea clientilor setat gresit, dupa ora 18 nu poti sa mai introduci comenzi chiar daca te mai suna cate un client ca sa iti dea completari la comanda, nu poti sa il ajuti.
- ruptura majora intre conducerea centrala si reprezentantii din teriroriu, daca un agent incearca sa ofere un feedback acesta este .............blocat, frespims. exemplu daca indraznesti sa spui in momentul in care vine o vizita de la Bucuresti parerea despre sucurile Cappy, ca sunt f proaste si ca au gust puternic de chimicale te poti trezi ca nu mai mai primesti bonus si ca esti marginalizat. Pentru simplu fapt ca un agent a indraznit sa spuna ca Fanta de lamaie are gust de medicamente si ca este un suc foarte prost acesta a primit luna viitoare targete cat pentru un judet intreg plus schimbare de ruta.
- Strategie de produs imbecila, 3 ape minerale in prtofuliu , cu o focusare zero cu o imagine zero si promotii din parti, SE pun targete la Poiana negri in conditiile in care aceasta apa nu a mai fost promovata de foarte mult timp plus ca are un pret foarte mare .

PEPSI:
- departament de marketing mult mai bun decat cel de la HBC.
- comunicare mult mai buna.
- departamet trade marketing cu picioarele pe pamant.
- portofoliu echilibrat
- departament de vanzari si salles middle management praf, sunt agenti care nu isi cunosc portofoliu, nu stiu litraje la produse si arome.
- programe de incentivare interesante, stategie de comunicare ok . Probleme majore in alegererea comunicatorilor, la ultima reclama tv Antonia si Corina erau pline de energie ca un melc in calduri, abia vorbeau, in caz ca vroiai sa adorimi te uitat la reclama de la pepsi , cu toate ca reclama in sine ca si concept era ok , personajele...................... lasau mult de dorit.
- De partament de vanzari mult mai slab decat cel de la Cola




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu